čtvrtek 8. září 2011

Štramberk


Poslední fotografickou úrodou z dovolené jsou snímky ze Štramberka. Jedná se o obec se stejnojmenným hradem. Při proplétání se úzkými uličkami se mi podařilo dostat se na jakési parkoviště vysoko nad městečkem. Hned vedle se nachází arboretum a za ním Kamenářka. Bylo dost času, krásné počasí, proto jsem nezaváhal k procházce. Mé očekávání bylo něco podstatně menšího. Než to všechno člověk v klidu proleze, nějakou chvíli to potrvá. Dokonce jsem vynechal rozhlednu, co byla poblíž. Při doslova romantickém procházení čas letí jako splašená herka. Ani mi to nepřišlo a na prohlídku hradu ho nezbývalo tolik, kolik bych si představoval. Při pohledu na doslova davy turistů směřujících k náměstí jsem nechtěl riskovat "botičku" od městských četníků a tak auto zůstalo na kraji obce. Následoval sprint k "Trúbě" což je hradní věž a propletení mezi lidmi na náměstí, kde se konaly jakési slavnosti. Na skoro každém rohu prodávali místní specialitu "Štramberské uši". Hezkou staročeštinou sepsanou pověst o uších najdete třeba tady. U hradu bylo už jen pár výcvaků a zpátky do Valmezu.

Štramberk

1 komentář:

  1. Lafi, chodím k tobě nakukovat, ale nemám teď čas ani číst povídání, ani psát komentáře, protože peču cukroví na svatbu. Fotky máš moc pěkné, až bude upečeno, prohlédnu si všechno pořádně.
    Posílám pozdrav! Hanka

    OdpovědětVymazat