úterý 22. května 2012

Velká jarní cena


Začátkem května jsem se vypravil poprvé nafotit koňské dostihy a pokud možno vše co se kolem toho točí. Jel jsem tam, tak říkajíc "čistý" s tím, že se až na místě uvidí co bude. A bylo. Nejdřív pro neznalého doslova zmatená tlačenice tu u schodů, potom podél trati, ve chvílích, kdy se jakoby nic nedělo. Za chvíli začal první závod. Místo na startu nebylo vidět, tedy na velkoplošné obrazovce ano, ale potřeboval jsem zjistit kterým směrem se běží. Podle videa jsem to odhadnul, naštěstí dobře, ale stejně v cíli mi pořád někdo překážel. Tu fotograf s licencí, jinde vyklánějící se rodinka.

Vlastní doběh byl hodně rychlý, doslova několik málo okamžiků a koně byly v pr...čicích. To mě docela nemile překvapilo, příště si budu muset dávat větší pozor, a taky si líp stoupnout. A už se davy lidí hnaly k ohrádce určené na promedádu a vyhlášení vítěze. A za další okamžik se hloučky tísnili u předváděcího kolečka. A potom zase zpátky na dráhu k cíli. Dost mě nebavily celkem dlouhé přestávky mezi závody, zvlášť když začalo pršet. Své obstarožní nádobíčko jsem marně kryl igelitkou na rohlíky ze supermaktetu a tiše záviděl profíkům na dráze krásná neoprenová pouzdra. Na některých fotkách je vidět jak nám sprchlo. Abych pravdu řekl, ve větším humusu jsem ještě nefotil. Ale technika přežila, snad i nějaké fotky se povedly, a to je hlavní.

Velká jarní cena

6 komentářů:

  1. Krásné fotky..:) Ke koníkům vzhlížím s respektem, raději mám menší zvířata..:) Ale muselo to být pěkné pokoukání..:)

    OdpovědětVymazat
  2. Díky, ty koně opravdu nejsou žádní drobci a ještě docela nepokojní. Minimálně to byla dobrá zkušenost.

    OdpovědětVymazat
  3. Lafi, tenhle článek jsem nějak přehlídla! Z tebe se stává expert na sportovní fotografie. Fotit dostihy musí být hodně náročné, ale fotky se ti náramně povedly. :-) Na jedné jsem viděla Václava Neckáře, pokud se nepletu. Hlavně že to přežila technika! ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Focení sportu mě opravdu chytlo. Je tam jak akce, tak i nenucené portréty jednoduše proto, že sportovci Tě vetšinou nevnímají. Ale začíná být i na malých akcích silná konkurence :-( Budu se muset víc snažit :-)

      Vymazat
  4. Fotit zvířata je všeobecně dost náročné. Tobě se podařilo vyfotit je v akci a výsledek je velice slušný. Zraješ do profíka.:-)

    OdpovědětVymazat