středa 25. dubna 2012

Dračí lodě ve Štětí


V sobotu ve Štětí závodili draci a dračice na svých dlouhých štíhlých lodích. Opět měli akci na povel chlapci z Dragonboat. Počasí se vzdor katastrofální předpovědi vydařilo, a tak i focení bylo o poznání příjemnější. Je to pěkně akční sport, pořád je na co se dívat, nejlíp přes hledáček fotoaparátu :-)

Tady jsem poprvé zkusil kombinaci pevné dvoustovky a telekonvertoru prodlužujícím ohniskovou vzdálenost rovnou 2x. Když si k tomu připočteme crop faktor foťáku, třímal jsem v ruce teleobjektiv přesahující 600 mm. Sice mi klesla minimální clona na 5.6 ale s tím nebyl problém. Horší bylo zpracování fotek. Nechal jsem se lehce unést atmosférou závodů a domů si přinesl zhruba 450 nacvakaných snímků. Od neděle mám kratší spánek a prodírám se tou džunglí. Dneska se snad poprvé pořádně vyspím.


Dragon Boat Grand Prix ŠTĚTÍ OPEN

11 komentářů:

  1. Vida, už jsem se lekl, že jde o loňské opáčko. Už jsi o této akci psal minulý rok, pokud mě skleróza neklame:) Předpovědi meteorologů jsou jako počasí samotné - spolehnout se na to nedá, ale v tomto případě šlo o ten lepší případ. No a fotky jako vždy hodně povedené. práce s telekonvertorem by mě zajímala, ale měl bych strach z toho úbytku světelnosti a delších časů. Ovšem když má někdo pevnou končetinu jako ty, není to evidentně potíž. Zdravím a přeji hodně (i když třeba ne 450) dalších fotek:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, minulý rok jsem stihnul tři jejich závody a jeden z nich byl na tom samém místě jako tenhle. A díky za pochvalu!

      Co se týká telekonvertoru, když jsem loni koupil ve výprodeji starší vezri za hříšné peníze, honilo se mi hlavou "jakou blbost jsem si zase pořídil". Ze začátku mě ani obrazová kvalita neuspokojovala. Přece jenom když je člověk zhýčkaný pevným sklem, pak už mu není nic dobrý. Ale vzal jsem TC na milost a nejspíš si ho nechám. 400 stovka je mnohdy k nezaplacení a někdy i krátká.

      Vymazat
    2. To máš recht, ale asi je problém to pak udržet v ruce. Když budeme počítat, pak 400 x 1,6 = 640 mm (přepočet na ekvivalent kinofilmu), takže doporučený nejdelší čas je 1/640 s. To není moc. S použitím stabilizátoru (počítejme +4 stupně) max. 1/250 s. Ovšem při dobrém počasí jistě pořád použitelné, což dokazují i tvé obrázky. Navíc jak píšeš - někdy je i takové přiblížení málo:)

      Vymazat
    3. Problém s dlouhými časy ani nebyl. Fotil jsem takzvaně na "plnou díru" to znamená F=5.6 při ISO=200 a časy uzávěrky vycházely zhruba od 1/400 výš. Mám dojem, že pro stanovení nejdelšího času (převrácená hodnota ohniska) je důležité právě to ohnisko a ne Crop factor, to je pouze výřez. Jinak objektivy se stabilizátorem zatím nepotřebuju. Je to pro mě jednak dražší a i další věc na kterou bych si musel dávat bacha.

      Větší problém byl spíš se zaostřováním, na ty mrchy vodní kapky se rád zaměřoval autofocus a při malé hloubce ostrosti byli "draci" už neostří.

      Vymazat
  2. Zdravím a chválím fotografie. Nejvíc se mi líbí ta černobílá (část krásné lodi s veslem)...Ta je opravdu moc pěkná...:)

    OdpovědětVymazat
  3. Bezvadná reportáž s úctyhodným počtem skvělých fotek! Na tohle jsi machr, Lafi, je vidět, že tě takové akce baví! :-) Taky se mi moc líbí ten černobílý detail.
    Zdravím tě a přeji prima víkend! :-) Hanka
    P.S. Děkuji za pěkné komentáře na fotoblogu.

    OdpovědětVymazat
  4. Díky holky na komentáře. Fotka s dračím ocasem byl takový momentální nápad převézt ji do černobíla. Chtěl jsem ji odlišit od záplavy barevné akce, jako takové zklidnění, skoro zátiší. Díky

    OdpovědětVymazat
  5. Báječná reportáž. Je fajn, že se lidé dokáží takhle bavit.. Možná bych se i přidala :D

    OdpovědětVymazat
  6. Zapádlovat můžeš zkusit i tady v Praze. Je tady jedna partička, co si říkají Palmbitch, tuším že někde na Palmovce. Mají i své FB stránky: http://cs-cz.facebook.com/pages/Palmbitch/114196223511

    OdpovědětVymazat
  7. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  8. Fotky jsou podařené. Bavila jsem se, jako kdybych tam byla.

    OdpovědětVymazat