neděle 1. dubna 2012

Baba

Dneska mě počasí doslova vyhnalo ven, vzal jsem s sebou foťák s pevnou padesátkou, kolobku a vydal se k nedaleké zřícenině s netuctovým jménem "Baba". Vybral jsem si ale špatnou hodinu, bylo krátce po poledni a tak snímky katedrály s bývalým hotelem Internacionál jsou nepublikovatelné. Příště si dám víc na čas.

Baba

7 komentářů:

  1. Jo, 1. dubna bylo pěkně, teď už je to mnohem horší!
    Lafi, přeji ti krásné prožití velikonočních svátků. :-) Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Když slyším o zřícenině Baba, vzpomenu se najednu z částí hradu Trosky. Jedna je Baba, druhá Panna. Tohle je evidentně někde jinde. Vybrat si špatnou dobu nebo počasí - to naštve, ale jsou horší věci. Příště bude líp. Určitě to brzy zopakuješ, když se tam dá dojet na kolobce:)
    Tu pevnou padesátku máš na full-frame nebo na menším čipu?

    OdpovědětVymazat
  3. On ten výlet byl taková z nouze ctnost a momentální nápad. Focení bylo spíš jako doplněk.

    Kdybych měl zrcadlovku s velkým čipem, tak bych si pískal, mám sice pevnou 50, ale po přepočtu (1,6) to dělá 80. Výhodou je jeho velikost, je to doslova prcek :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Lafi, děkuji ti za komentáře na mém fotoblogu. Chodím se dívat, jestli ti tady něco nepřibylo, nevzdávám se! ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, nemáš za co. Rád navštěvuju Tvé stránky, je to takové pohlazení po duši.

      Nemusíš sem "preventivně" chodit, stačí si dát mé stránky do RSS čtečky. To má dneska snad už každý webový prohlížeč. Nebo můžeš využít zasílání novinek na mém blogu přes e-mail. Stačí ho zadat v levém menu pod název "Follow by Email".

      Vymazat
  5. Aha, já to mám trošku jinak. Taky nemám full-frame, ale právě díky tomu odpovídá moje "pětatřicítka" cca 52mm (x1,5). Prcek-neprcek, pevné sklo je možná v mnoha ohledech nepraktické, ale výsledky rozhodně přináší:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To s Tebou souhlasím, pevné sklo je k nezaplacení i za cenu určitého nepohodlí. A alespoň to člověka neodvádí od kompozice a při tom kolikrát objeví místa, kam by normálně nevlezl :-)

      O pevném sklu kolem 30 mm přemýšlím už delší dobu, ale Canon má v cenách pro normální smrtelníky jen hodně staré objektivy a ty nemají rádi digitál. A na 30 od Sigmy jsem nečetl zrovna ódy na radost. Asi mi nezbyde, než trpělivě počkat :-(

      Vymazat