sobota 1. října 2011

Plochá dráha, Extraliga - Finále


Ve středu na státní svátek se jel ve Mšeně závod na ploché dráze. Bylo to pro mě něco nového a docela jsem se těšil. Kolem závodního oválu postávaly davy lidí, až jsem se bál o místo na focení. Obava se naštěstí ukázala jako zbytečná a u hrazení se dalo v pohodě fotit. První nepříjemností se staly odlétávající hrudky od projíždějících motorek, které skrápěly diváky v zatáčkách . Neměl jsem strach ani tak o sebe, i když některé docela štípaly, jako o foťák a hlavně objektiv. Fotografové od novin si v klidu fotili na vnitřní ploše. Začínalo se závodit krátce po šesté, což znamenalo že za slabou hodinu se začínalo stmívat. Potom se odehrálo to pravé trápení. Abych dostal čas uzávěrky na alespoň trochu přijatelnou úroveň, bylo potřeba stále zvyšovat iso, a to až k nejvyšším hodnotám. Fotil jsem hlavně s pevným 200 mm sklem se slušnou světelností 2.8 a ani tak se při umělém osvětlení dráby nedostal na čas alespoň 1/100. Má rozmrzelost byla čím dál větší, nezbývalo než se pokoušet o panning. Malou útěchou mi bylo, že i profesionální fotografové to většinou také zabalili.

Plochá dráha Mšeno - mistrovství ČR družstev

1 komentář: