neděle 10. června 2012

Památné duby v Hoříně

Na začátku letošního roku, ještě za tuhé zimy, inspirovaný webem o našich významných dřevitých souputnících, jsem se vydal nafotit dva solitérní duby na pole u vesnice Hořín, která je jen kousek za Mělníkem. Počasí se ale nevyvedlo, po příjezdu mě uvítala zatažená obloha a profukoval ledový větřík, ale pár snímků jsem přeci jen ulovil. Nebýt teplých rukavic a náhradní baterky do foťáku, byla by výprava o poznání smutnější.

Nicméně, příští den se udělalo opravdu hezky, a protože jsem přespal v mém rodném městě, nic mě neodradilo od návratu na "místo činu" a tam začaly ty pravé fotoorgie. Se stativem a zrcadlovkou jsem pobíhal po naštěstí zmrzlém poli a vymýšlel kompozice. Samozřejmě by bylo lepší fotit ve chvílích, kdy je slunce nízko nad obzorem, ale to bych se pravděpodobně dočkal tak akorát pořádné mlhy. Uvidíme v létě, jak duboví fešáci budou vypadat s listama.

Taky mě napadlo sepsat o hořínských dubech nějaké povídání, něco na způsob kroniky. I když jsem to Hance slíbil, tak se mi na webu o nich nepodařilo sehnat žádné rozumné informace a čas na pídění se v kronikách zatím nemám. Ne že by mě to nebavilo, naopak, ale aktuálně řeším bydlení :-( Tak snad časem, až bude trochu víc klidu.

Mohla by to být zajímavá inspirace, vytvořit fotogalerii těhle velikánů, dokonce na Panoramiu je skupina, která se památným stromům věnuje.
Památné duby v Hoříně

5 komentářů:

  1. Velmi krásné fotografie, opravdu povedené. Ty stromy jsou nádherné...a pozornost si určitě zaslouží. A pokud se to povede, tak se těším na další jejich fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mohl by to být zajímavý tip, když už člověk jede na focení původně něčeho jiného.

      Vymazat
  2. Památné stromy jsou krásné a zajímavé, taky už jsem jich pár vyfotila, což vlastně víš. I když nevyšlo počasí, fotky máš skvělé, Lafi! :-) V černobílém provedení nemají chybu, vzhledem k podmínkám jsi to vyřešil perfektně! :-)
    Co zemětřesení na Šumpersku?! Doufám, že nedošlo k žádnému neštěstí?!!!
    Zdravím tě a přeji pohodový víkend! :-) Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, uvidíme jak se budou fotit v létě. Osobně mám raději fotografie stromů bez listí, přijde mi že tak líp vynikne jejich koruna.
      O zemětřesení nic nevím, to bude asi tím, že skoro nesleduju zprávy.

      Vymazat
    2. Lafi, to máš pravdu, když jsou stromy olistěné, často zanikne tvar koruny.

      Vymazat