neděle 1. ledna 2012

Novoroční ohňostroj v Praze


Slibovanou šou v Praze jsem si prostě nemohl nechat ujít. Podle informací na webu se mělo odpalovat příznačně ze Střeleckého ostrova a tak přišlo na řadu mudrování, odkud bude nejlepší výhled i s ohledem na předpokládané davy lidí. Při pohledu na mapu nakonec vyhrál Jiráskův most a to z několika důvodů. Mělo z něj být vidět jak na ohňostroj, tak i na jednu z dominant Prahy, Pražský hrad. Věž na Mánesu byla jako příjemný bonus.  A taky jsem nemusel přestupovat, což kolem půlnoci je k nezaplacení.

Na místo jsem přijel tramvají raději o půl hodiny dříve, a vyplatilo se to. Nábřeží už bylo tou dobou plné lidí, u Karlova mostu doslova tlačenice. "Jiráskáč" byl naštěstí celkem v pohodě. Rychle jsem zabral dobré místo a po chvíli začala tlačenice i tady. Alkoholové výpary mě obklíčily a za nedlouho nějací "dobráci" začali odpalovat své menší ohňostroje na mostě, přímo mezi lidmi. Občas se na nás z oblohy snesly kusy očouzeného papíru. Bylo to sice nepříjemné, ale dalo se to vydržet. Naštvalo mě ale počasí, začalo poprchávat a samotný Pražský hrad tonul v oparu jednak kvůli oblačnosti, a také z kouře od předčasně odpálených ohňostrojů. Naštěstí jsem měl v batohu igelitovou tašku z jakéhosi obchodu, která situaci alespoň co se týká počasí zachránila.

Když pominu tlačenici a občasné kopnutí do stativu, akce se vydařila. Snad jen návrat  tramvají přes "Václavák" kde byli k vidění policisté jak v normálních uniformách, tak i "těžkooděnci" spíš připomínal demonstranci než oslavu konce roku.

Nejen do nového roku 2012 přeji vám, čtenářům mého blogu horu zdraví, kopec štěstí  a nějaké to splněné přání. Fotografům samozřejmě dobré světlo.
Lafi

Silvestrovský ohňostroj

7 komentářů:

  1. Parádní fotky. Pěkně ostré a čisté. Měl bych si z toho vzít poučení, mě se v tomto směru moc nedařilo. Pražský profesionální ohňostroj byl jistě velkolepější, než ty naše ohníčky pouštěné svépomocí. Docela mě mrzí, že jsem to nemohl vidět osobně, ale není všem dnům konec. Přeji i do budoucna další podobně povedené záběry.

    OdpovědětVymazat
  2. Lafi, ty se rozplýváš nad mým ohňostrojem a sám máš takové parádní fotky. Obdivoval je i můj přítel fotograf, který se navíc dobře vyzná v Praze, takže ocenil i celkové záběry.
    Do nového roku ti přeji zdraví, pohodu a spoustu dalších skvělých snímků! :-) Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Prostě nádhera, přesně jak bylo zmíněno, úžasně čisté a ostré fotky a dokonalé místo pro focení. Přeju jen to nejlepší do nového roku a spoustu takových snímků.

    OdpovědětVymazat
  4. Fotky ohňostroje v Praze se ti povedly. Po kom to ty kluku máš?!

    OdpovědětVymazat
  5. Jůů, nádherné fotky. Mánes ohňostrojům sluší! Letos jsem se tam bohužel nedostala, tak jsem moc ráda, že se můžu takhle zprostředkovaně kouknout u tebe. Moc děkuju! :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Díky všem za komentáře, taková slova chvály jsem vážně nečekal. Byl to totiž můj druhý ohňostroj v kariéře fotografa :-D

    OdpovědětVymazat