neděle 6. ledna 2013

HC Mělník - HC Příbram


V sobotu se na Mělníku hrál hokej a jako vždy se bylo na co koukat a samozřejmě i fotit. Do branek obou mužstev padlo dost gólů, do soupeřovy naštěstí o něco víc. Pár slov k uktání najdete na stránkách mělnického hokeje.

Krátce k focení. Náš stadion není zrovna dobře osvětlený, proto jsem ISO po chvlíli zahnal na nejvyšší hodnotu 1600, a to při světelnosti objektivu 2.8! Celý zápas jsem odfotil s pevným sklem 200/2.8 a to takzvaně "na plnou díru". Kvůli světlému ledovému pozadí kompenzace expozice putovala na hodnotu +1. Při takovém nastavení vycházely časy mezi 250 - 640. Chvílema jsem si hrál s myšlenkou nasadit pevnou 50/1.8 a jít si stoupnout k plexi. Ale většina byla beznadějně poškrábaná a to se mi vůbec nelíbilo.

HC Mělník - HC Příbram

2 komentáře:

  1. Výborné záběry. Píšeš, že je na stadionu málo světla, ale fotografie máš jako by byly focené někde na extralize, prosvětlené a plné barev, fakt paráda.

    A koukám že 200/2.8 je super ostrý objektiv, pokukuji po něčem světelnějším, ale klasika 70-200 je moc těžká a hlavně drahá, tohle je zajímavá alternativa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za pochvalu, fotil jsem to s pro mě novým Canonem 50D a subjektivně se mi zdá že míň šumí než jeho starší bratříček 40D.

      Když se u mě ocitlo tohle sklo, nebyl jsem si moc jistý jeho uplatněním. Dnes už na něj nedám dopustit. Zoom by se občas opravdu hodil, zvlášť když není kam zacouvat, ale na druhou stranu je to tím víc o kreativitě :-) A ještě taková libůstka nakonec. Dá se na něj nasadit telekonvertor. Osobně mám ten s dvojnásoným přiblížením a po přepočtu vychází ohnisko na úžasných 640 mm! Sice nejmenší clona se smrskne na 5.6 ale funguje autofokus. Objektiv můžu jen doporučit a po bazarech se dá sehnat za opravdu zajímavé ceny.

      Vymazat